Veien ut til nye utfordringer

Jeg erklærer meg selv som en ekte “Stormberger” og er vannvittig stolt av å få jobbe i et slikt selskap.

Tenk å være så heldig å få jobbe i et selskap med fokus på sine ansatte og især de av oss som har hatt det vanskelig med å komme oss ut i inntektsgivende arbeid etter en stund utenfor, av ulike grunner. I Stormberg er 25% av de ansatte folk som har hatt problemer med rus, vært i fengsel eller vært ute av arbeidslivet pga sykdom.

Jeg var ute av arbeidslivet i 6 år pga av sykdom – men er fullt arbeidsfør nå. Kunne vært raskere tilbake men, har slitt pga at jeg har passert 45 og da er man plutselig ikke så interessant i arbeidslivet lenger. Tenk på all kompetansen som næringslivet går glipp av. I disse dager er det ett år siden jeg begynte å jobbe som kundebehandler i Stormberg. Begynte i en 50% stilling som endte i en 60% fast stilling – skulle ønske det var 100%, men den kommer.

Det å møte nye mennesker hver dag er jo skikkelig morsomt og i tillegg få lov til å selge turtøy og annet til de er jo utfordringer i seg selv.  Jeg har alltid likt den kontakten med nye mennesker og den følelsen jeg får når jeg ser gleden i øynene til fornøyde kunder når de er på vei ut. Service er stikkordet her. Jeg har noen mottoer, et av de er – “Service i alle ledd – det tror jeg på!”   

Jeg har søkt på mange butikkjobber og aldri fått svar i den perioden jeg har vært ledig. Søkte på 600 stillinger, kanskje noen av de var uaktuelle pga kompetanse tiltross for mye erfaring i det å behandle kunder så blir en allikevel uaktuell. Det værste er jo det at en ikke får svar. Jeg er ikke redd for å få et avslag for da har de valgt en annen. Jeg mener at når bedrifter søker etter nye medarbeidere så er det også en del av markedsføringsarbeidet deres,  jeg får et vannvittig dårlig inntrykk av slike bedrifter og skjønner ikke at de tør. Tenk om jeg skulle få råd til å kjøpe en ny mc til noen hundretusener, da kommer jeg ikke til å handle hos en av de jeg har søkt jobb hos. Det de forteller meg er at de ikke er interessert i mine penger og de har en vannvittig dårlig forståelse for Service.

Jeg har noen teorier om hvorfor det er slik, det vil jeg komme tilbake til…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s