Ett års jubilieum i Stormberg

Nå er det snart gått ett år siden jeg starta min karriere i Stormberg. Her har jeg hatt det fantastisk, lært mye nytt og treffer mange flotte mennesker hver dag – både kunder og kolleger.

Min arbeidsdag går i å drive salg og kundebhandling. Noe jeg liker veldig godt. I dag har jeg bare en 60% stilling – drømmer om en fulltidsstilling, dersom det er noe der ute til meg.

Til de som ikke har fått det med seg så er jo 25% av alle ansatte i Stormberg folk som har hatt det litt vanskelig i livet av ulike grunner. Her får en vist hva en er god til og alle har masse å gi selv om en har vært ute av arbeidslivet en stund. Det skulle vært flere slike arbeidsgivere som ser verdien av det å ta inn folk som også har vært ute en stund. Stor takk til Erna Solberg som tok opp dette i sin nyttårstale.  Men hvorfor ser ikke andre arbeidsgivere verdien av å ta inn folk som har vært ute en stund eller som ikke kommer videre fordi at en mangler noen bachelore eller mastere? Tenk på all den realkompetansen som blir borte da?

Siden jeg ble ledig i mai 05 til jeg var i jobb i Stormberg så har jeg vært innom flere arbeidsplasser, men kun som praksisplasser. Praksisplasser er en måte og komme seg inn i nytt arbeid på, men jeg tror ikke det er så veldig mange som får jobb via en praksisplass. Min opplevelse er at de som tilbyr disse plassene bare er ute etter gratis arbeidskraft for en periode og da til helt andre arbeidsoppgaver enn det som en er blitt enig om. Men heldigvis det finnes også hederlige unntak på dette området. Jeg har søkt på noen hundre jobber, men sjelden fått svar.

Min drøm er å få jobbe med webdesign eller nettmarkedsføring. Men jeg får ikke innpass her fordi at jeg har for lite erfaring og at jeg muligens er for “gammel”.Tiltross for at min realkompetanse går på salg, service, profilering og kommunikasjon. Noe som jeg mener er en viktig kompetanse i forhold til dette å jobbe mot det å skape nye ting på web.

Leave a Reply

