Livet er ingen dans på Roser – det stikker litt en gang i blant

Det å leve med diabetes er egentlig ikke så vanskelig. Lev normalt og følg det du har lært av dia sykepleier. Jeg har hatt diabetes siden 2005. Når jeg fikk diagnosen så trodde jeg at da var livet over, men misforståelser oppstår jo fordi at en ikke kan noen ting om dette temaet (les: sykdommen) Dessverre så rakk jeg å selge dykkerutstyret mitt fordi at jeg trodde at den delen av livet var over – men den gang ei. Min fastlege og legen jeg bruker på Lovisenberg sykehus, syntes jeg burde ha venta med å selge det. Har forsøkt og holde meg i nogenlunde god form, noe som er viktig for en diabetiker.

Har gjordt litt endring på kostholdet. Var til fastlege idag og fikk vite at alt var iorden Hba1c var på 6,8 og det er meget bra og  jeg er fornøyd med det. Livet er noen ganger litt urettferdig, men det er ikke over fordi om man har fått en slik sykdom. Det er jo mange andre og positive ting, undersøkelser viser jo at en person med en kronisk sykdom har et mye lavere sykefravær enn en som er “frisk”.

Jeg hadde en fantastisk jobb som jeg trivdes veldig godt i. Denne jobben hadde et helsekrav som sa at dersom en hadde diabetes type 1 eller fikk det iløpet av karrieren så måtte en finne seg noe annet å gjøre. For meg så har det tatt lang tid. Men så dukka muligheten opp hos Stena Line, hvor jeg jobbet med booking på privatmarkedet. Kjempejobb for en som liekr å snakke med mennesker og ikke minst jobbe med salg. Etter 1,5 år så fant de ut at de skulle outsource den delen av bookingen. Så da var ejg på nytt på vei ut for å finne noe annet å gjøre – altså sistemann inn er førstemann ut. Så nå håper jeg at jeg finner meg en  ny jobb snart. Driver å søker å søker. Har mest lyst til å jobbe med litt kreative ting. Derfro har ejg tatt meg litt utdanning på webdesign og håper noe i den retning.

Leave a Reply

