MC-ferie

Dette blir kanskje sommerens høydepunkt i år. Har gåt og tenkt litt på hvor og hvordan jeg skal planlegge sommerens ferietur på 2-hjul. Jeg har kommet til det at jeg kommer til å kjøre Oslo – Bergen – Hurtigruta til Ålesund og derfra kan en velge om en vil ta med turen fra Ålesund og inn til Geiranger  eller bare kjøre av hurtigruta i Ålesund og ta landeveien fatt videre nordover. Dersom en velger å være med Hurtigruta til Geiranger må en gå i land enten i Molde eller Kristiansund – er ikke helt sikker på ankomst til disse stedene men det er er det jo mulig og finne ut av. En får jo en fin dag ombord da.

Planen er å kjøre Fra Ålesund til Molde – Atlanterhavsveien og legge inn et stopp med overnatting på Håholmen Havstuer, et flott sted med mange gode opplevelser. Har bodd der flere ganger. Nå slipper en jo å ta ferge mellom Bremsnes og Kristiansund, like før jul åpnet en tunnel, på samme strekningen.  Jeg har tenkt og kjøre kystveien nordover til Trondheim så får en se hvor mange dager ferie en har igjen før en må sette nesa mot Tigerstaden.

Jeg kjører en Honda VFR 800 FI 1998 mod., en flott tursykkel. Dette er en sykkel som er like bra til sportskjøring som til turkjøring.  Jeg har mulighet for å ta med masse bagasje da jeg har ett brett for montering av sidevesker og toppboks. Men stort sett så holder det med toppboksen og tankveska – egentlig så trenger en vel ikke noe annet enn truser, VISA-kort og tannbørste – :O)

På dette bildet er jeg på tur ilag med noen gode venninner av meg til Strømstad. Her var vi på “Harry-tur”.

Leave a Reply

